Covid ikon

BEMÆRK: Vi har åbnet op igen for gudstjenester på alle lokationer fra den 2. maj. Find retningslinjerne her

Omsorg for byen

Et åbent fællesskab

Vi ønsker som kirke at være et åbent fællesskab i bevægelse mod mennesker i vores by. En måde vi gør det på, er ved aktivt at række ud til mennesker i vores by. Vi tror på, at vi som kirke er kaldet til at være noget for alle mennesker uanset situation eller vilkår.

Særligt ønsker vi dog at række ud til dem, der ofte føler sig udenfor, overset eller på kanten af samfundet. Vi ønsker som fællesskab at afspejle Jesus i alt hvad vi gør. Derfor ønsker vi at være et frirum i en fortravlet hverdag og en åben invitation, der accepterer mennesker med alt hvad de er, hvad de bringer og hvor de er i livet.

"Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile" Matt 11:28

Vi har derfor valgt at opstarte samt engagere os i en række lokale projekter, som du på denne side kan læse lidt nærmere om.

Familienetværket

I Familienetværket Filippavej ønsker vi at skabe nærvær, netværk og relationer mellem mennesker, som af forskellige årsager er ramt af livet. Familienetværket er et sted at mødes, et sted at have nogen at snakke med, få nye venner og måske få en frisk vinkel på sin livssituation.

Familienetværket Filippavej er et sted, hvor du kan få tilført nyt livsmod og håb for fremtiden.

Teen Challenge

Vi samarbejder med og støtter op om Teen Challenge og det arbejde for misbrugere, hjemløse og socialt udsatte, som de gør.
Teen Challenge er en kristen rehabiliterings organisation, som arbejder med socialt udsatte på gadeplan og hjælper dem med at finde vej tilbage ind i samfundet. De arbejder for at hjælpe det enkelte menneske, derfor bygger meget af deres arbejde også på samarbejde mellem menigheder og kirker.

Be Free

Vi samarbejder med Be Free som er et fællesskab for unge mellem 15-25 år, og har været i Roskilde siden 2013 og på Ydre Nørrebro siden 2019. Be Free er en frivillig forening, som fundraiser til alt de laver. De ønsker at give unge værdi, styrke deres selvværd, identitet og livsduelighed. Be Free ønsker at rumme mangfoldigheden af unge; – det har ingen betydning om du arbejder i Fakta, går på KU med 10 i gennemsnit eller er hjemløs.