Det praktiske

Til marts afholder vi kurset Dyk ned i Bibelen, hvor vi denne gang går et spadestik dybere ned i "de små profeter" - læs mere længere nede på siden

Fra kl. 19-19:45 kan du spise med, hvis bare du husker at skrive dagen før.
Hvor
Banevolden 46, 2500 Valby

VÆKST – udrustning til livet 

VÆKST er KBH Frikirkes menighedsskole, hvor vi ønsker at udruste mennesker til livet gennem troen på Jesus Kristus.

Vi vil være en skole for alle, hvad enten du er ny i tro, har været kristen længe eller blot er nysgerrig og vil vide mere om Jesus. 
Vi ønsker at have kvalitets undervisning, som er formidlet på et sprog og en måde, hvor alle kan være med.  

Vi har 3 overordnede formål for vores undervisning:

  1. At den er praksisnær, at det, der læres, kan bruges med det samme i kirken og i hverdagen.
  2. At den leder til forvandling, hvor Guds ord får lov til at virke sand transformation frem for blot information.
  3. At den udvikles i et fællesskab, hvor vi spejler os i hinandens ord og erkendelser, og lader os inspirere af hinanden.


Noget om den kristne tro

Forrige år gik en lang række danske kirker, herunder Folkekirken, Den Katolske Kirke og en lang række frikirker sammen om at præsentere Noget om den kristne tro. Det blev til hæftet ”Noget om den kristne tro”, hvor læseren med udgangspunkt i Fadervor inviteres på en rejse, hvor kristendommens kerne præsenteres.

Dette kursus tager udgangspunkt i hæftet og henvender sig til folk, der enten er kirkefremmede og/eller folk der ønsker en introduktion til kristendommens grundlag.



Kurset 'Noget om den kristne tro' er for denne omgang aflyst, men vender måske tilbage til efteråret.

Dyk ned i Bibelen - De små profeter

'Dyk ned i Bibelen' er et nyt koncept hos VÆKST. Det er for dig, der gerne vil lidt dybere ned i de bibelske tekster, end det vi kan nå søndag formiddag. Du behøver ikke komme med en masse viden på forhånd, men du skal have lysten til at vide mere om de tekster som vi går igennem og gerne mod på at læse dem og bidrage med dine tanker.

Vi ser denne gang nærmere på de såkaldte ”Små profeter” i det Gamle Testamente: Hvem var de? Hvilken rolle spillede de? Hvad var årsagen til at de formåede at være Guds talerør ind i en ofte vanskelig tid, og hvordan kan vi ved at læse dem selv blive et relevant talerør ind i vores egen tid?

Kurset 'Dyk ned i Bibelen' afholdes hver mandag i marts kl. 19:45 - 21:00
Vi spiser sammen fra kl 19 - 19:35